Wrocław, 16. 05. 2008 r.
Sprawozdanie z III Szkolnego Konkursu
Małych Form Teatralnych w języku angielskim
dla klas 4-6 szkoły podstawowej
Dnia 14 maja o w godz. 12.35 – 15.00 w .............................................we Wrocławiu odbył się III Szkolny Konkurs Małych Form Teatralnych w języku angielskim dla klas 4-6 szkoły podstawowej. Konkurs został przygotowany i poprowadzony przez............................. W pracach jury uczestniczyła.........................................
W konkursie wzięło udział 48 uczniów –10 osób z klas piątych, 12 osób z klas szóstych oraz 26 osób z klas czwartych. Najliczniej zaangażowała się klasa 4b - 17 osób. Uczestnicy konkursu zostali podzieleni na dwie kategorie - klas czwartych oraz piątych i szóstych.
Większość uczniów systematycznie przygotowywała się od kilku miesięcy podczas prób na zajęciach koła z języka angielskiego oraz w domu. Wszyscy uczniowie bardzo zaangażowali się w przygotowanie przedstawień i, jak zwykle, podczas konkursu wykazali się także i w tym roku dużą pomysłowością i zdolnościami, zarówno aktorskimi, jak i językowymi.
W kategorii klas czwartych jury przyznało pierwsze miejsce grupie teatralnej z klasy 4b (”In the Army’), drugie grupie z kl. 4a (”The Doctor”) i z kl. 4b (”Mrs Jones”), trzecie miejsce grupom z kl. 4b (”Mrs Universe i ”The New James Bond Film”) oraz czwarte miejsce grupie z kl. 4a (”The Check-in”) ex quo. W kategorii klas piątych i szóstych jury przyznało pierwsze miejsce dla grupy z kl. 6b (”The Fire Practice”) i 5b (”The Restaurant”), drugie miejsce dla grupy z kl. 5a (”Superman and the Psychiatrist”) oraz trzecie miejsce dla grupy z kl. 6a (”The Police”) oraz czwarte miejsce dla grupy z klasy 6b (”The Bus Stop”). Jury przyznało także dziesięć wyróżnień.
Wszyscy uczestnicy konkursu otrzymają podczas zakończenia roku szkolnego dyplomy oraz płyty ze zdjęciami i nagraniami ich przedstawień. Na najlepszych czekają dodatkowe nagrody - pomoce do nauki języka angielskiego.
Konkurs cieszył się zainteresowaniem zarówno uczniów osiągających lepsze, jak i gorsze wyniki w nauce języka angielskiego. Świadczy to o tym, że ta forma nauki – poprzez zabawę w teatr- dociera do dużej grupy uczniów, bez względu na ich wiedzę i umiejętności językowe. Ponadto, forma ta pozwala uczniom poczuć się pewniej w języku obcym i przełamać strach przed mówieniem. Warto też dodać, że konkurs cieszył się znacznie większym zainteresowaniem w porównaniu do poprzedniego roku. W tym roku szkolnym wzięło w nim udział 11 grup teatralnych, w poprzednim 4.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz